Over Business Inspiration

Business Inspiration heeft als doel ondernemers te inspireren in een veranderende wereld. Zij draagt haar kennis en visie hierover uit via drie pijlers:

  1. Opleidingen en advies voor verkopers en ondernemers over het
    Pulcra-concept: “Als één organisme naar de klant gaan
  2. Online en gedrukte publicaties waarin het haar ervaringen wil delen met ondernemers, zaakvoerders en managers
    klik hier voor meer info over de essays
  3. Lezingen over tactieken en strategieën in verkoop en verkoopmanagement

De wereld van Roger Helsen

Roger Helsen

In 2017 richtte Roger Helsen Business Inspiration op dat op een unieke manier inspeelt op de nieuwste maatschappelijke en bedrijfseconomische tendensen en de commerciële impact hiervan op ondernemen.

Roger Helsen kreeg de commercie van huis uit mee. Als kind uit een ondernemersgezin groeide hij op in Wiekevorst, een klein dorp in de Vlaamse Kempen, waar het coöperatieve gedachtegoed van oudsher sterk aanwezig was.

Hij studeerde industriële wetenschappen en behaalde tevens een master toegepaste economische wetenschappen aan de KU Leuven. Zo legde hij een stevige basis voor zijn verdere loopbaan.

Roger gaf twee jaar les als docent in bedrijfsorganisatie, waarna hij een succesvolle carrière uitbouwde in verkoop en verkoopmanagement. Daarna was hij actief bij de reorganisatie van verschillende KMO’s. Vanuit deze ervaringen richtte Roger Helsen in 1984 Inventi op en ontwikkelde hij een unieke methode van verkoop en verkoopmanagement.

Koen Daenen

Koen Daenen

Als consultant vertaalt Koen het Pulcra-concept op maat van de klant. Op een pragmatische manier coacht hij managers en verkopers met het Pulcra-concept naar een hoger rendement.

De sterkte van Koen ligt in de field, ideeën komen uit duobezoeken met de verkopers. Hij gaat mee op pad om nieuwe klanten te maken en begeleidt de verkoper tot en met het order.
Vanuit deze praktijk ontwikkelt hij beelden en hulpmiddelen die de verkoper ondersteunen in een professionele omgang met zijn klant.

Met ruim 25 jaar ervaring in verkoop en verkoopmanagement weet hij snel de opportuniteiten voor de klant te ontdekken.
Onmiddellijk na zijn studies communicatiewetenschappen startte hij zijn commerciële loopbaan: van account manager, regiodirecteur tot sales manager waarbij hij een team van 40 commerciële medewerkers leidde.
Sinds 2015 begeleidt hij als consultant bedrijven in hun commerciële aanpak en -structuur.