Symposium: De impact van de organisatiecultuur op je bedrijf en je klanten

Woensdag 25 september 2024 in de Faculty Club, Groot Begijnhof 14 te Leuven

13u30 Welkom met koffie en gebak

14u00 Marc Van Aken: organisatiecultuur als basis voor succes van groeibedrijven

‘De organisatiecultuur is de basis voor het succes van groeibedrijven’, zegt Marc Van Aken . Dat leerde hij in Silicon Valley, met de opkomst van het internet en de effecten van het samensmelten van bedrijven met een verschillende organisatiecultuur.

De visie en waarden van een bedrijf vastleggen is een uitdagende oefening. Duidelijke afspraken zijn essentieel. De flexibiliteit om die cultuur bij te sturen als je bedrijf groeit is dat ook. Klantgerichtheid lijkt vanzelfsprekend, maar is dat niet.

Marc Van Aken is burgerlijk ingenieur, licentiaat bedrijfskunde en master in de social sciences. Hij was mede-oprichter van INnet international, een van de eerste Internet Service Providers in België.
Marc is CEO van SO Kwadraat, een coachingorganisatie voor en door tech-entrepreneurs. Hij doceert communicatie aan ingenieurs aan de KU Leuven.

14u30 Roger Helsen: de impact van organisatiecultuur op je bedrijf en je klanten

Wat zijn de topics en de valkuilen bij het schrijven van een script over de organisatiecultuur. Wat is de rol van de directie en hoe betrek je de medewerkers hierbij? Wat maakt dat de klant je organisatiecultuur waardeert en hoe kan je deze gebruiken in de dialoog met de klant?
Hoe kan de organisatiecultuur je helpen om de juiste medewerkers aan te werven?

Na zijn studie Toegepaste Economische Wetenschappen (KU Leuven) bouwde Roger Helsen een succesvolle loopbaan op in verkoop en verkoopmanagement. Hij was als consultant betrokken bij de herstructurering van KMO’s.
Roger richtte Inventi op in 1984 en ontwikkelde er een consultancy-methode voor verkoop en verkoopmanagement. In 2017 startte hij Business Inspiration en bedacht hij het Pulcra-concept dat op unieke wijze inspeelt op de nieuwste maatschappelijke en bedrijfseconomische trends.

15u45 Pauze

16u15 dr. Joost De Maeseneer: de CHAMP PIRAMIDE. Hoe bereik je de top?

Vanuit zijn rijke ervaring ontwikkelde dr. De Maeseneer de CHAMP PIRAMIDE. Dit universeel model brengt sporttalent op topniveau. Het is effectief door zijn eenvoud en toepasbaar op de organisatiecultuur van alle bedrijven. De CHAMP PIRAMIDE werkt inspirerend voor elke ondernemer.

Joost De Maeseneer is een internationaal gereputeerd sportarts met meer dan 40 jaar ervaring in de topsportwereld, met name in de wielersport. Hij behaalde zijn diploma in de genees-, heel- en verloskunde in 1981 en een specialisatie in sportgeneeskunde in 1983 (U Gent).
Joost werkte samen met de grootste kampioenen. Hij begeleidde meerdere topploegen in ruim zeventig wielerrondes en was tien jaar bondsdokter bij Belgian Cycling.

17u30 Q&A

Marc Van Aken modereert de vragenronde.

18u15 Uitgebreide feestelijke receptie in de tuin van de Faculty Club

Ruimte om na te praten met de sprekers en de genodigden.

Een vernieuwende visie op sales: hoe het concept van de organisatiecultuur een ware metamorfose op uw bedrijf en uw klanten teweegbrengt met meer orders tot gevolg.

  1. De Champ Piramide. Hoe bereik je de top?
    Joost De Maeseneer
  2. De impact van organisatiecultuur op je bedrijf en je klanten
    Roger Helsen
  3. De organisatiecultuur als basis voor succes van groeibedrijven
    Marc Van Aken

Voor meer info bel:

Delen