Roger Helsen

de oprichter van Business Inspiration en de bezieler van het Pulcra-concept.

Na zijn studies Toegepaste Economische Wetenschappen aan KU Leuven gaf hij twee jaar les als docent bedrijfsorganisatie. Vervolgens bouwde hij een succesvolle carrière uit als verkoper, o.a. bij 3M en Hermes. Later was hij actief in een bedrijf dat KMO’s reorganiseerde. Daar leerde hij het vak van verkoopconsultant.

Roger richtte in 1984 zijn eigen bedrijf op in verkoop en verkoopmanagement. Hij toonde inmiddels meer dan 3000 verkopers en 400 managers de weg naar succes.

Op basis van deze ervaringen ontwikkelde hij het Pulcra-concept om de beleving en samenwerking tussen bedrijven naar een hoger niveau te brengen. Hiervoor schreef hij twee essays en twee verhalende handboeken: ‘Knipoog naar succes’ en ‘Plezier in verkopen en ondernemen’.

Roger geeft de trainingen over het Pulcra-concept, zowel voor verkopers als managers en ceo’s.