Verkopen en aanwerven vanuit je organisatiecultuur

dinsdag 25 maart 2025 – Best Western Aldhem Hotel, Grobbendonk (E313 afrit Herentals West)

Leren verkopen vanuit je organisatiecultuur. Je krijgt inzichten hoe je je organisatiecultuur op papier kan zetten aan de hand van 50 rubrieken: de Pulcra-letters, zoals basisvereiste, samenwerken, veranderen, terugkoppelen, normen en waarden.

Iedereen die betrokken is in een succesvolle samenwerking met klanten. De verkoper, CEO, managers, intern accountmanagers, experts, projectleiders en HR-managers.

9u30

Welkom

10u00

De methode om je organisatiecultuur uit te schrijven: het Pulcra-concept

  • Hoe ervoor zorgen dat alle medewerkers die betrokken zijn in een verkooptraject hieraan kunnen meewerken

11u00

Verkopen vanuit je organisatiecultuur

  • Hiervoor zijn de vijftig Pulcra-letters (rubrieken) het ideale hulpmiddel

13u00

Lunch

13u45

Deelnemers aan het woord

Iedere deelnemer kan twee gekozen rubrieken delen met de groep. Zo kan je samen al twintig Pulcra-letters meenemen in je script.

17u15

Hoe aanwerven vanuit je organisatiecultuur

  • Roger helpt je op weg aan de hand van de Pulcra-letters om beter en efficiënter aan te werven, met als doel dat de eindkandidaat voor jouw bedrijf kiest en niet voor een ander
  1. Als deelnemer krijg je vooraf de vijftig rubrieken toegestuurd. Roger of Koen geven toelichting hoe je deze kan interpreteren
  2. Je werkt twee rubrieken uit op maat van je bedrijf. Je verslag wordt mee opgenomen in de workshop
  3. Twee weken vooraf ontvang je twee hoofdstukken van het essay om het onderwerp te kaderen: voorbeelden en de ingrediënten van organisatieculturen

Roger Helsen

Na zijn studie TEW (KU Leuven) bouwde Roger Helsen een succesvolle loopbaan op in verkoop en verkoopmanagement. Hij toonde meer dan 400 bedrijfsleiders en 3.000 verkoopmedewerkers de weg naar succes. In 2017 bedacht hij het Pulcra-concept.

Koen Daenen

Na zijn studies communicatiewetenschappen startte hij als account manager, vervolgens was hij sales manager en regiodirecteur. Met zijn rijke kennis en ervaring 2015 begeleidt hij als consultant bedrijven in hun commerciële aanpak en het verkopen en aanwerven vanuit hun organisatiecultuur.

‘Je hebt een cultuur of je het wilt of niet; je eigen acties en gedrag zijn de grondslag van de cultuur’

Stuur een mail naar:

Telefoneer:

  1. Organisatiecultuur – Impact op je bedrijf en je klanten (192 p.), Roger Helsen
  2. Corporate Culture and the quest for success – A look at technology companies (80 p.), Marc Van Aken
  3. The Champ Pyramid 2.0 – How to reach the top? (154 p.), Joost De Maeseneer

+32 474 50 19 84

Delen